17 листопада 2015 року на базі Шилівського дитячого садка «Берізка» проведено районний семінар-практикум для вихователів сільських малокомплектних дошкільних навчальних закладів. Тема семінару: «Організація навчально-виховної роботи у сільському малокомплектному дошкільному закладі»». У запланованому заході взяли участь 24 вихователі із 20 дошкільних закладів району. Перед початком семінару завідуючою Скрипник Л.В. була проведена цікава екскурсія по Шилівському дитячому садку, в ході якої учасники семінару познайомилися з умовами навчання та виховання дітей, особливостями роботи колективу закладу та формуванням взаємин у різновіковій групі.
Результативність навчання та виховання дошкільнят у різновіковій групі залежить, насамперед, від дотримання принципів її комплектування, які базуються на основі індивідуальних особливостей розвитку дітей та створення належних умов для повноцінного фізичного і всебічного розвитку дошкільнят. Тому це важливе питання стояло першим у роботі семінару. Педпрацівникам були запропоновані варіанти комплектування різновікової групи, які є чинними в сучасній практиці українського дошкілля та шляхи забезпечення предметно-розвивального середовища.
Наступним і головним за планом семінару було питання планування та організація навчально-виховної роботи в сільському малокомплектному дошкільному закладі. Адже часто в умовах різновікової групи виникають труднощі у налагодженні грунтовної роботи педагогічного колективу. Були розглянуті та обговорені усі напрямки, методи та форми перспективного і календарного планування та розподілу занять на тиждень для дітей різного віку, методики навчально-виховного процесу із збереженням вимог державного стандарту.
До обговорення важливих питань учасникам семінару було запропоноване комплексне занятя «Хоч ми маленькі дошкільнята, про космос теж ми хочем знати» (математика + природа) (вихователь Кімлик В.І.) та комплексне заняття «Моя Батьківщина – рідна Україна» (вихователь Рудіна А.М.)
Підведені підсумки районного семінару, прийняті рекомендації. Закінчений черговий і такий необхідний урок досвіду роботи з дошкільнятами, який вкотре довів, що педагоги дошкільної освіти – творчі й талановиті, а головне – вміють захопити малят, щодня відкриваючи їм дивовижне у звичайних речах, підтримуючи їхні нахили й здібності, плекаючи особистість кожного вихованця.
|